Yaşam

Kumarhanelerde ve Alışveriş Merkezlerinde Neden “Saat” Olmadığını Öğrendiğinizde Zaman Algınız Yeniden Şekillenecek

İlk bakışta basit bir detay gibi görünen bu eksiklik, aslında üzerimize oynanan kurnaz bir stratejinin parçasıdır. İçeri girince zamanın nasıl geçtiğini anlayamıyoruz, gündüz giriyoruz. hava karardıktan sonra alışveriş merkezindenDışarı çıktığımız zamanları düşününce sormadan edemiyor insan.

Üzülmeyin, bu küçük hileyle İlgili bilimsel açıklamalar var. Ama baştan uyaralım; Hafif bir algı karışıklığı yaratan bu durumun sebebini öğrendikten sonra bu mekanlarda geçirdiğiniz zamanı arada bir kontrol edebileceğinizi söylüyoruz.

Hiç IKEA’ya girip saatlerce çıkışı bulamadan dolaştığınız oldu mu?

Cevabınızı duymak üzereyiz. Bırakın rastgele bir IKEA mağazasını veya alışveriş merkezini, bir saati, hatta açık bir pencereyi bile görmek imkansızdır. Bu stratejik tasarımın kaynağı casinoların tasarım tarzına dayanmaktadır. Kumar oynayan insanlar içeride ne kadar vakit harcadıklarının farkına varmamalıdır. İçeride saat veya pencere yoktur. Bu bir tür stratejik atılımdır.

Aynısı alışveriş merkezlerinde Biz de görüyoruz. İstisnalar dışında penceresi bile olmayan bu mekanlarda bir anda kendimizi kaybederken buluyoruz kendimizi. Bu kadar yeter ama bu algıyı bildiğimiz halde buna nasıl kanabiliriz?

Bunu zamansal bozulmayla açıklayabiliriz. Peki nedir bu?

zamansal bozulma, Bireyin zaman algısındaki değişimi ifade eder. Örneğin oyun oynarken ya da video izlerken “5 dakika daha” dediğiniz andan yukarı baktığınız ana kadar saatlerin geçtiğini fark ediyorsanız zamansal bozulma yaşamışsınız demektir.

Bu olgu aslında çok sık kullanılan bir stratejidir. Mağazada geçirdiğiniz zamanı hatırlamanızı zorlaştırmak içinDaha az görsel uyarı kullanmak, insanları alışveriş yapmaya, oyun oynamaya veya daha uzun süre kalmaya teşvik eder.

Zamansal bozulma, uyarılan aktivitenin bağımlılık yapıcı olup olmamasına bağlı olarak karmaşık bir kalıptır.

zamansal bozulma Mağazalar için en belirgin fayda, Aslında müşterilerin mağazada daha uzun süre kalmasını teşvik eder. İnsanlar dakikalar yerine saatlerce alışveriş yaparlarsa, “ani satın alma yapma ve daha fazla ürün satın alma olasılıkları daha yüksek olacak” mantığı devreye giriyor.

Bu durumun arkasında yatan bir diğer durum ise karar yorgunluğu . Karar verme zihinsel güç tüketen bir süreç olduğundan, seçimlerin insan beynini nasıl yorduğunu ve kişiyi kötü kararlara karşı daha duyarlı veya karar verme konusunda isteksiz hale getirdiğini anlayabiliriz.

Bu aslında bir satış stratejisidir. Karar yorgunluğu nedeniyle kötü bir karar veren kişi, pes etme ve onun yerine başka bir şeyi seçme eğiliminde olacaktır.

Las Vegas’taki Venedik kumarhanesi bu algıyı ilgi çekici bir şekilde kullanarak müşterilerine unutulmaz bir deneyim sunuyor. Kumarhanenin iç kısmının bir kısmı mavi gökyüzüne boyanmış tavanıyla dikkat çekiyor. Bu detay atmosferi zenginleştiriyor, misafirlere gerçek bir gökyüzü olduğu ve üzerinden fazla zaman geçmediği izlenimini veriyor.Bu hissi veriyor.

Tavanı oluşturmak için kullanılan boya sabit olsa da dışarıda gün batımını simüle edecek şekilde tasarlanan aydınlatma detaylarında değişiklikler meydana geliyor. Böylece Kumarhanede geçirilen süreyi takip etmezorlaşır ve ziyaretçiler gerçek dünyadan uzaklaşarak eğlencenin tadını çıkarabilirler.

Bu durumun farklı bir etkisi de var: Gruen Etkisi.

Gruen Etkisi Bir mekanın tasarımında belirli unsurların bilinçli olarak kullanılarak kişinin dikkatini dağıtıp, dikkatini dağıtarak planlı bir atmosfer yaratma çabasıdır. Bu etki, bir mağazaya veya kumarhaneye giren kişilerin konsantrasyonunu kaybetmesi, zamanın nasıl geçtiğini anlamaması ve buna bağlı olarak daha fazla alışveriş yapma eğiliminde olması durumunu tanımlamaktadır.

Potansiyel müşterileri olan kişiler üzerinde oynuyoruz. Manevi oyunları gördüğümdeAslında çok korkunç bir sahne değil mi?

Bu nedenle kumarhanelerde ve alışveriş merkezlerinde zamansal bir gösterge yoktur. Zaman algımızı manipüle ederek daha fazla alışveriş yapmaya, daha fazla para harcamaya teşvik ediliyoruz; istesek de istemesek de!

Kaynaklar: Madrid Complutense Üniversitesi, Medium, Jstor

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Türk, rus, özbek Bağcılar escort bayan iletişim
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort